Marketing guerilla in campanii sociale

. luni, 11 august 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Scriitorii, fotografii, dansatorii, copywriterii, designerii etc, toti isi fac meseria folosindu-se de creativitate.
Care este originea ei? De ce unii sunt mai creativi decat altii?

Unii considera creativitatea ca fiind esenta umanitatii. Altii vad in ea o caracteristica innascuta a fiecaruia dintre noi, insa cel caruia ii dau dreptate este J. C. Levinson, conform caruia creativitatea vine din cunostinte. Cu cat stii mai mult, cu atat esti mai creativ.

Creativitatea si marketingul de guerrilla

Pentru orice agentie creativitatea reprezinta imaginea exterioara a acesteia. Cu fiecare lucrare realizata se construieste atat brandul acesteia, cat si cel al clientului.
In marketingul de guerrilla ideile creatoare trebuie sa fie concentrate asupra avantajelor oferite de produs sau serviciu. Marketingul de guerrilla, prin strategiile utilizate, impresioneaza si atrage mult mai usor atentia, intrand, de cele mai multe ori neinvitat, in viata noastra.

Marketingul de guerrilla si campaniile sociale

Din ce in ce mai mult marketingul de guerrilla isi face simtita prezenta in fiecare industrie. Agentiile din spatele campaniilor sociale incearca sa atraga atentia si sa educe sau sa informeze publicul folosind tactici de guerrilla. Acest lucru se intampla mai ales in afara granitelor tarii. Criza sangelui, o problema comuna pentru China si pentru Romania, este abordata diferit de cele doua state.

Criza sangelui: China si Romania

Una dintre problemele cu care ne confruntam in ultimul timp este criza sangelui. Nu numai la noi in tara, ci si in China numarul donatorilor de sange este intr-o continua scadere.

Ce se intampla in acest sens din punct de vedere al comunicarii? In afara de diverse campanii initiate si sustinute de ONG-uri sau asociatii studentesti, a caror initiativa merita apreciata, din punct de vedere creativ si neconventional nu am vazut sa se intample ceva.

In China lucrurile sunt diferite. Centrul de Recoltare a Sangelui din Shanghai a lansat o campanie de marketing de guerrilla, adresata angajatior din companii, prin care-i incuraja pe acestia sa doneze sange. Campania a fost lansata in preajma Craciunului si trasmitea urmatorul mesaj: “You could be saving someone’s life this second, and he could be saving yours the next.” Pentru a recruta mai multi donatori din cadrul marilor firme, agentia TBWA a trimis acestora cadouri de Craciun sub forma acestor clepsidre. Prin campania creata de catre agentia TBWA din Shanghai, chiar in preajma Craciunului, se urmareste declansarea unui raspuns emotional si genererea dorintei de a te numara printre donatori.

Recomandarea saptamanii

Daca tot am vorbit despre creativitate si despre marketingul de guerrilla, recomandarea cea mai potrivita mi se pare Guerrilla Creativity, cartea scrisa de catre Jay Conrad Levinson. Considerat “parintele marketingului de guerrilla”, J.C. Levinson te invata cum sa devii un luptator de guerrilla creator. La finalul cartii vei stii si ce este un meme si cum poti sa-l folosesti cu succes. Cartea este aparuta in 2002, la editura BusinessTech. Lectura placuta!

Articol preluat de la http://www.basicmarketing.ro/

0 comentarii: