Invataminte de marketing

. duminică, 3 august 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Paul Harrison, consultant de marketing si profesor la prestigiosul Chartered Institute of Marketing, a intocmit o lista cu 20 de invataminte interesante, utile atat studentilor, cat si profesionistilor de marketing, la care face apel adesea in activitatea sa didactica si de consultanta. In cele ce urmeaza, va voi impartasi primele 10 dintre acestea, urmand ca saptamana viitoare, sa le public si pe urmatoarele.

1) Consumatorii se schimba rapid. Devin pe zi ce trece mai pretentiosi, mai putin dispusi la compromisuri, mai putin loiali si mai nemultumiri de ceea ce li se ofera. Este nevoie deci, de mult mai multa munca pentru a-i atrage. Pentru a-i cuceri, trebuie sa le mentinem interesul, sa le hranim entuziasmul si sa-i incantam in permanenta.

2) Cand dorim sa dezvoltam noi produse, trebuie sa fim la curent cu tendintele si inovatiile din piata, caci acestea ar putea influenta in mod pozitiv sau negativ produsele noastre.

3) Deciziile de marketing trebuie luate pe baza principiilor de marketing care guverneaza compania.

4) De indata ce un competitor adopta niste metode de marketing neconventionale, regulile jocului se schimba de la sine in piata respectiva, ceilalti competitori fiind nevoiti sa-si revizuiasca si ei vechile principii.

5) Intr-un mediu competitional, cea mai mare amenintare vine de obicei din exteriorul grupului de competitori cu care compania este familiarizata.

6) Trebuie sa fim cat se poate de clari si precisi cu privire la sursa noastra de avantaj competitiv. Cum aducem valoare in viata consumatorilor? Facem ceva care ar putea distruge aceasta valoare?

7) Foarte putine companii se pot baza pe un diferentiator puternic, iar cand detin asa ceva, acesta este de obicei, brandul sub care opereaza.

8) Inovatia este modalitatea cea mai sigura de a fi mereu cu un pas in fata competitiei.

9) Inainte sa luam o decizie de marketing importanta, trebuie sa ne punem o intrebare fundamentala: cat de bine ne cunoastem competitorii si modalitatea lor de a actiona pe piata?

10) In marketing, cel care este bine informat detine puterea. Chiar daca informatiile costa, exista foarte multa informatie disponibila fara a plati pentru ea. Incearca www.trendwatching.com si ai sa gasesti rapoarte lunare ale celor mai interesante tendinte, depistate de 8000 de trendspotteri din intreaga lume.

Unii le pot gasi simpliste, altii complet iluminatoare, cert este ca aceste invataminte fac apel la bunul simt pe care orice specialist de marketing ar trebui sa si-l insuseasca.

Articol preluat de la http://www.basicmarketing.ro/

0 comentarii: